Súkromné centrum špeciálno-pedagogického poradenstva, Bardejov

  • 01
  • 02
  • 03
  • 04

 Odborná špeciálno – pedagogická diagnostika:

• s využitím štandardizovaných špeciálno - pedagogických testov v ponuke SCŠPP.
• metódou B. Sindelar, na zistenie deficitov čiastkových funkcii od troch rokov po dospelosť.
• starších žiakov metodikou ČI(s)TA.
• žiakov, kt. komunikujú rómskym dialektom.
• Vyšetrenie a odporúčanie pri úprave maturitnej skúšky pre žiakov so zdravotným znevýhodnením.

Zostavenie a odborné vedenie tréningového programu (pracovné zošity) podľa metódy B. Sindelar.

Špeciálnopedagogické korektívne a reedukačné postupy

  • Tréning oslabenia deficitov čiastkových funkcii - príčiny porúch učenia, správania a koncentrácie Metóda Dr. Sindelar.
  • Špeciálno – pedagogická starostlivosť o žiakov so zdravotným znevýhodnením.
  • Odborná metodická a materiálno - technická pomoc rodičom detí so zdravotným znevýhodnením a viacnásobným postihnutím.
  • Pomoc pri tvorbe individuálno výchovno – vzdelávacieho programov pre klientov SCŠPP, hlavne v školách kde nie je ŠŠP
  • Využívanie interaktívnej tabule v procese reedukácie a terapie porúch učenia.
  • Metodická pomoc pedagógom a zákonným zástupcom detí žiakom so ŠVVP- špeciálno - pedagogické poradenstvo.

Špeciálno – pedagogické programy:

  • Fonematické uvedomovanie podľa D. B. Eľkonina
  • Z rozprávky do rozprávky podľa A. Lazíkovej
  • Tréningový program (pracovné zošity) podľa metódy B. Sindelar
  • KUPREV – rozvoj sociálnych zručnosti
  • KUPOZ – program na koncentráciu pozornosti
  • FIE Feuersteinova metóda inštrumentálneho obohacovania
  • Ja na to mám (pre žiakov sekundárneho vzdelávania a stredné školy)
  • Ako naučiť matematiku podľa metódy Hejného.
  • Metóda čítania - Sfumato
  • Program Intenzívnej interakcii pod vedením Grahama Firtha z Veľkej Británie
  • Program čitateľského porozumenia – Spolučítanka
  • Stimulačné programy pre klientov s ťažkým a viacnásobným postihnutím
  • Tréning kognitívnych schopností pre žiakov na II. stupni ZŠ - TABLEXIA
  • Učenie alternatívnej komunikácie
  • Využitie metódy vizuálizácie v edukáciii deti a žiakov s autizmom - "procesuálne schcémy, komunikačné knihy" 

 

Liečebnopedagogické služby

Liečebnopedagogická diagnostika:

  • anamnestické vyšetrenie
  • vývinová diagnostika
  • procesuálna diagnostika so zámerom získať orientáciu vo výchovno-vzdelávacej situácii a celkovej životnej situácii
  • získavanie diagnostických údajov analýzou hry, kresby, pohybu, činnosti, komunikácie a inej kreatívnej tvorby

Liečebnopedagogické cvičenia alebo programy s využívaním:

  • muzikoterapie
  • arteterapie
  • ergoterapie
  • psychomotorickej terapie
  • hrovej terapie
  • biblioterapie
  • dramatoterapie
  • Snoezelen terapie
  • terapie senzorickej integrácie
  • bazálnej stimulácie
  • bábky vo výchove a v terapii
  • INPP školského programu


Konkrétne využitie pri:

  • včasnej intervencii
  • autizme
  • DMO
  • poruchách senzorickej integrácie
  • narušenej komunikačnej schopnosti
  • vývinových poruchách učenia
  • poruchách aktivity a pozornosti
  • sociálnych a emocionálnych poruchách správania
  • mentálnom, telesnom, zrakovom a sluchovom postihnutí

Korekcia deficitov čiastkových funkcií – príčiny porúch učenia, správania a koncentrácie. Metóda Dr. Sindelar.

Vedenie školského programu INPP – skupinové cvičenia na eliminovanie neuromotorickej nezrelosti.

Arteterapeutické sedenia.